Klachtenprocedure

Heb je een klacht of ben je ontevreden?

Dagelijks zetten onze begeleiders zich in voor jou. Veel gaat er goed en dan horen we dat graag. Ben je minder of niet tevreden over de werking, de samenwerking, de afspraken, de begeleiding, …?  Ook dan horen we dat graag. 

Als je ergens een opmerking over hebt, of ontevreden bent over iets kan je dit steeds rechtstreeks melden aan een begeleider of verantwoordelijke. Je kan dit mondeling of schriftelijk doen. Elke ontevredenheid wordt besproken en er wordt een oplossing gezocht, samen met jou

Je kan er ook voor kiezen om de klachtenprocedure op te starten, dan zal er iemand die niet betrokken is bij de begeleiding je bijstaan om je klacht te bespreken. Je kan deze op verschillende manieren opstarten: 

  • Je kan zeggen aan je begeleiders dat je de klachtenprocedure wil opstarten. De medewerker legt uit hoe de klachtenprocedure werkt en biedt aan om een klachtenformulier in te vullen.
  • Dit kan door het klachtenformulier in te vullen en te bezorgen aan de Klachtencoördinator of je vult het online klachtenformulier (hieronder) in.


Je mag er ook voor kiezen om anoniem je ontevredenheid/klacht te uiten, het OBC wordt dan wel op de hoogte gebracht, maar we kunnen geen oplossing voor jou specifiek uitwerken. 

Mocht je om een welbepaalde reden je ontevredenheid of klacht niet eerst met het OBC kunnen bespreken, dan kan je ook terecht met je melding bij

  • Opgroeipunt op het nummer 078/170 000 (elke werkdag van 8 tot 20 uur), via het online contactformulier (opgroeien.be/opgroeipunt) of per brief naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel.
  • Kinderrechtencommissariaat: online Recht doen aan kinderen en jongeren | Kinderrechtencommissariaat  of via nummer 0800/20.808 

Klachtenformulier

Waarom Cookies?

Cookies zijn kleine bestanden die door websites op uw pc worden gezet om gegevens op te slaan. Cookies kunnen uw internetervaring verbeteren door websites toe te staan uw voorkeuren te onthouden of door ervoor te zorgen dat u zich niet elke keer hoeft aan te melden wanneer u een bepaalde website bezoekt.

Deze website maakt enkel gebruik van essientiële cookies en analytische cookies. Wat wil dat zeggen:

  • Essentiële cookies: Deze cookies zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Als deze cookies er niet zijn, zou je de pop-up balk voor de cookies steeds opnieuw verschijnen. Je browser onthoud dat je de cookies hebt geaccepteerd en daardoor toont die deze boodschap niet meer. 
  • Analytische cookies: Als organisatie vinden we het belangrijk om cijfers bij te houden van het aantal bezoekers op de website. deze cijfers zijn anoniem. We weten dus niet wie onze website bezoekt, alleen het aantal bezoekers.

 

Als u niet wilt dat een sites cookies op uw pc opslaan, kunt u cookies blokkeren. Dit door de sittings bij  de privacy instellingen van je browser aan te passen. Door dit te doen, worden sommige pagina’s mogelijk niet goed weergegeven. 

cookies

We maken gebruik van essentiële cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren.
Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om informatie te verzamelen over het bezoek op onze website.